Disastru di Hillsborough: Cosa hè accadutu è quale era rispunsevuli?È quale era a Campagner Anne Williams?

U sabbatu 15 d'aprile di u 1989, circa 96 fan di Liverpool chì assistevanu à a semifinale di a FA Cup trà Liverpool è Nottingham Forest sò stati ammazzati quandu una crush hà sviluppatu à u Hillsborough Stadium in Sheffield.À u dulore di e famiglie di e vittime, u prucessu legale per stabilisce i fatti è attribuisce a culpabilità per u disastru di Hillsborough dura più di 30 anni.

Cù 96 morti è 766 feriti, Hillsborough resta u peghju disastru sportivu in a storia britannica.

Più tardi questu annu, un novu dramma ITV Anne esplorarà u tentativu di a militante di a ghjustizia Anne Williams per sapè a verità nantu à ciò chì hè accadutu, dopu avè rifiutatu di crede à u record ufficiale di a morte di u so figliolu Kevin di 15 anni in Hillsborough.

Quì, u storicu di u sportu Simon Inglis spiega cumu si sviluppò u disastru di Hillsborough è perchè a battaglia legale per pruvà chì i fan di Liverpool sò stati uccisi illegalmente hà pigliatu più di 27 anni ...

In tuttu u 20u seculu, a FA Cup - stabilita in u 1871 è senza dubbiu a più famosa cumpetizione di football domesticu in u mondu - attrae una folla di paraurti.I registri di presenza eranu cumuni.U stadiu di Wembley ùn saria micca statu creatu, cum'è in u 1922-23, senza l'appellu straordinariu di a Cuppa.

Tradizionalmente, a semifinale di a cuppa era ghjucata in terreni neutrali, unu di i più populari hè Hillsborough, casa di Sheffield Wednesday.Malgradu una chjama stretta quandu 38 fans sò stati feriti durante una semifinale in u 1981, Hillsborough, cù a so capacità di 54 000, era cunsideratu unu di i terreni più belli di Gran Bretagna.

Comu tali, in u 1988 hà accoltu un altru semi, Liverpool v Nottingham Forest, senza incidente.Paria dunque a scelta ovvia quandu, casualmente, i dui clubs sò stati attirati à scuntrà in a listessa partita un annu dopu, u 15 d'aprile di u 1989.

Malgradu avè una basa di fan più grande, Liverpool, à u so fastidiu, hè stata, cum'è in u 1988, hà attribuitu u più chjucu Leppings Lane End di Hillsborough, custituitu da un livellu sedutu accessibile da un bloccu di tornelli, è una terrazza per 10.100 spettatori in piedi, accessu da solu sette. tornelli.

Ancu per i normi di u ghjornu, questu era inadegwatu è hà risultatu in più di 5,000 supporters di Liverpool pressendu fora mentre u kick-off di 3pm s'avvicinava.Se l'iniziu di a partita hè statu ritardatu, a crush pò esse stata gestita.Invece, u Comandante Match di a Pulizia di South Yorkshire, David Duckenfield, hà urdinatu chì una di e porte di uscita sia aperta, chì permette à 2 000 fan di correre.

Quelli chì si vultò à diritta o manca versu i penne d'angulu trovanu stanza.Tuttavia, a maiò parte si sò andati involontariamente, senza avvisi di stewards o di a polizia, à a penna cintrali digià imballata, accessu via un tunnel di 23 m di lunghezza.

Quandu u tunelu si riempia, quelli chì si trovavanu davanti à a terrazza si sò stati appiccicati contru à e recinzioni perimetrali di maglia d'acciaio, erette in u 1977 cum'è una misura anti-hooligan.Incredibbilmente, cù i fan chì soffrenu palesamente in vista completa di a polizia (chì avia una sala di cuntrollu affacciata nantu à a terrazza), a partita hà iniziatu è cuntinuò per quasi sei minuti finu à chì una ferma hè stata chjamata.

Cum'è registratu da un memoriale in u terrenu di Liverpool Anfield, a vittima più nova di Hillsborough era Jon-Paul Gilhooley di 10 anni, un cuginu di a futura stella di Liverpool è Inghilterra, Steven Gerrard.U più anzianu era Gerard Baron di 67 anni, un impiegatu postale in pensione.U so fratellu maiò Kevin avia ghjucatu per Liverpool in a Finale di a Copa 1950.

Sette di i morti eranu femine, cumprese e surelle adulescenti, Sarah è Vicki Hicks, chì u babbu era ancu nantu à a terrazza è a so mamma hà vistu a tragedia chì si sviluppa da u North Stand adiacente.

In u so Rapportu Finale, in ghjennaghju di u 1990, Lord Justice Taylor hà prumessu una quantità di ricunniscenza, u più cunnisciutu di quale era per tutti i terreni anziani per esse cunvertiti in solu posti.Ma u più impurtante, hà ancu impostu à l'autorità è i club di football una rispunsabilità assai più grande per a gestione di a folla, mentre à u stessu tempu urgeu à a polizia per esse megliu furmatu è per equilibrà u cuntrollu di u publicu cù l'incentivazione di relazioni pusitive.Cum'è parechji di i fanzini di football emergenti di l'epica sustenevanu, i fan innocenti, rispettanti di a lege, eranu stanchi di esse trattati cum'è hooligans.

U prufessore Phil Scraton, chì u so contu dannante, Hillsborough - A Verità hè stata publicata 10 anni dopu à u ghjornu fatidicu, hà ritruvatu parechji quandu hà interrugatu quelli ufficiali chì occupanu e recinzioni."I grida è i supplichi disperati... eranu audibili da a pista perimetrale".Altri cummentatori anu nutatu cumu l'ufficiali lucali brutali sò diventati per via di a Greva di i Minatori, cinque anni prima.

Ma u focu più duru hè cascatu nantu à u Comandante Match di a polizia, David Duckenfield.Avia statu attribuitu u compitu solu 19 ghjorni prima, è questu era u so primu ghjocu maiò in cuntrollu.

Basatu nantu à i briefings iniziali da a polizia, u Sun hà culpèvule per u disastru di Hillsborough direttamente à i fan di Liverpool, accusenduli di esse ubriachi, è in certi casi di ostaculi deliberatamente a risposta d'emergenza.Allegava chì i fanali avianu urinatu nantu à un pulizzeru, è chì i soldi sò stati arrubati da e vittime.Overnight The Sun hà ottenutu u statu di paria in Merseyside.

U primu ministru Margaret Thatcher ùn era micca ammiratore di u football.À u cuntrariu, in risposta à l'aumentu di l'hooliganismu in i partiti durante l'anni 1980, u so guvernu era in u prucessu di promulgà a controversa Legge di i Spettatori di Football, chì impone à tutti i fan di unisce à un schema di carta d'identità obligatoriu.A Sra Thatcher hà visitatu Hillsborough u ghjornu dopu à u disastru cù u so secretariu di stampa Bernard Ingham è u Ministru di l'Interior Douglas Hurd, ma hà parlatu solu cù a polizia è i funzionari lucali.Ella cuntinuò à sustene a versione di a polizia di l'avvenimenti ancu dopu chì u Rapportu Taylor hà espostu e so bugie.

Tuttavia, cum'è i difetti inerenti à l'Attu di i Spettatori di Football sò diventati evidenti, i so termini sò stati cambiati per mette l'accentu nantu à a sicurità di u stadiu piuttostu chè in u cumpurtamentu di i spettatori.Ma u disprezzu di a Sra Thatcher per u football ùn hè mai sminticatu è, teme una reazione publica, parechji clubs ricusanu di permette un minutu di silenziu per marcà a so morte in 2013. Sir Bernard Ingham, intantu, hà cuntinuatu à culpisce i fan di Liverpool finu à pocu tempu in 2016.

À u dulore di e famiglie di e vittime, u prucessu legale per stabilisce i fatti è attribuisce a culpabilità hè duratu più di 30 anni.

In u 1991 un ghjuridicu in u tribunale di u coroner hà truvatu da un verdict di maiuranza di 9-2 in favore di morte accidentale.Tutti i tentativi di rivisite quellu verdict sò stati sbucati.In u 1998, u Gruppu di Supportu Famiglia di Hillsborough hà lanciatu una persecuzione privata di Duckenfield è u so diputatu, ma ancu questu ùn hà micca successu.Infine, in l'annu 20 anniversariu, u guvernu hà annunziatu chì un pannellu indipendente di Hillsborough serà creatu.Questu hà pigliatu trè anni per cuncludi chì Duckenfield è i so ufficiali anu daveru mentitu per svià a culpa nantu à i fan.

Una nova inchiesta hè stata allora urdinata, chì durò altri dui anni prima chì a ghjuria annunziò u verdict originale di i coroners è ghjudicatu in 2016 chì e vittime eranu state uccise illegalmente.

Duckenfield hà eventualmente affruntatu prucessu à Preston Crown Court in ghjennaghju 2019, solu per chì u ghjuridiu ùn hà micca ghjuntu à un verdict.À u so novu prucessu più tardi in u stessu annu, malgradu avè ammissu di mentire, è cù pocu riferimentu à i risultati di u Rapportu Taylor, à l'incredulità di e famiglie di Hillsborough, Duckenfield hè statu assoltu per l'accusazione di omicidiu colossale per negligenza.

Rifittendu di crede à u record ufficiale di a morte di u so figliolu Kevin di 15 anni in Hillsborough, Anne Willams, un travagliadore à tempu parziale di Formby, hà cumbattutu a so propria campagna implacable.Cinque volte i so preghiere per una revisione ghjudiziaria sò stati rifiutati finu à chì in u 2012 u Panel Indipendente di Hillsborough hà esaminatu l'evidenza chì avia riunitu - malgradu a so mancanza di furmazione legale - è annunziò u verdict originale di morte accidentale.

Cù l'evidenza di una pulizza chì avia assistitu à u so figliolu feritu, Williams hà sappiutu dimustrà chì Kevin era rimasu vivu finu à 4 ore di sera di u ghjornu - assai dopu à u puntu di taglio di 15:15 stabilitu da u primu coroner - è chì dunque a polizia è l'ambulanza. serviziu avia fallutu in u so duvere di cura."Hè per quessa ch'e aghju luttatu", disse à David Conn di The Guardian, unu di i pochi ghjurnalisti chì copre tutta a saga legale."Ùn avia mai rinunciatu".Tragicamente, hè morta di cancru pochi ghjorni dopu.

In u fronte legale, apparentemente micca.L'attenzione di i Campaigners hè avà rivolta à a prumuzione di una "Legge di Hillsborough".S'ellu passava, u Bill di l'Autorità Pùblica (Accountability) metterà l'onere à i servitori publici di agisce in ogni mumentu in l'interessu publicu, cù trasparenza, sincerità è franchezza, è per e famiglie in luttu per guadagnà finanziamenti per a rapprisentazione legale invece di avè da cullà legale. i tassi stessi.Ma una seconda lettura di u prugettu hè stata ritardata - u prugettu ùn hà micca avanzatu in u parlamentu dapoi u 2017.

I campagnoli di Hillsborough avvisanu chì i stessi prublemi chì anu impeditu i so sforzi sò avà ripetuti in u casu di a Torre Grenfell.

Ascolta l'architettu Peter Deakins discutendu a so implicazione in a creazione di a torre Grenfell è cunsidereghja u so postu in a storia di l'alloghju suciale in Gran Bretagna:

Enormemente.U Rapportu Taylor hà ricumandatu chì i terreni maiò sò tutti seduti dopu à u 1994, è chì u rolu di l'autorità lucali deve esse supervisatu da una Autorità di Licenza di Football di novu formata (dapoi rinominata l'Autorità di Sicurezza di i Terreni Sportivi).Una serie di misure novi riguardanti i bisogni medichi, a cumunicazione radio, a gestione è a gestione di a sicurezza hè diventata standard.Ùn hè micca menu u requisitu chì a sicurità hè issa rispunsabilità di l'operatori di u stadiu, micca di a polizia.Tutte e semifinali di a FA Cup sò avà in scena à Wembley.

Prima di u 1989 ci era statu tragedie in Ibrox Park, Glasgow in u 1902 (26 morti), Bolton in u 1946 (33 morti), Ibrox torna in u 1971 (66 morti) è Bradford in u 1985 (56 morti).In trà ci sò stati decine d'altri morti isolati è quasi miss.

Da Hillsborough ùn ci sò micca stati accidenti maiò in u campu di football britannicu.Ma cum'è Taylor stessu hà avvistatu, u più grande nemicu di a sicurità hè a cumpiacenza.

Simon Inglis hè l'autore di parechji libri nantu à a storia di u sportu è i stadii.Hà infurmatu nantu à e conseguenze di Hillsborough per The Guardian and Observer, è in 1990 fù numinatu membru di l'Autorità di Licenza di Football.Hà editatu duie edizioni di The Guide to Safety at Sports Grounds, è da u 2004 hè editore di a serie Played in Britain per English Heritage (www.playedinbritain.co.uk).


Tempu di post: Apr-30-2020
Chat in ligna WhatsApp!